“LOGÓ, MÁRKA, MINŐSÉGI VÁLLALKOZÁS…”


Miért fontos egy vállalkozás arculatának a kiépítése? Egyáltalán, miért van szükség arra, hogy vállalkozóként tudatosan építsd a márkádat? Ezt is elmondja el a The Business Portraits Magazin NR. 2 számában megjelent interjúban a faipari munkákkal foglalkozó Kovács Dávid, aki szépen építi már a külföldi ügyfélkörét is.

Hogyan született meg a logód?

 

Először nagyon egyszerű volt, annyi csak, hogy „Dávid”. Hát, mondom ez így olyan is. Aztán jött az ötlet, hogy legyen még egy félkör-fűrészlap és abban legyen a „Dávid”. Megkerestem az egyik ismerősünket, a Tibit, aki reklámokkal foglalkozik. „Te, Tibi, van ez a valami, csinálj már ebből egy rendeset, légy szíves” – így lett belőle ez”. Először ráírta úgy, hogy „Dávid Faipari Munkák”, csak akkor sokan úgy olvasták, hogy „Faipari Dávid munkák”. Jó, mondom nem jött át, abban maradtunk, hogy legyen csak „Dávid Faipar”, így leegyszerűsítve.

Szerinted miért fontos, hogy logód legyen?

 

Nem a logóm a fontos, hanem hogy legyen egy márkám. Ne úgy emlegessenek, hogy: „á, ismerem, ott a Kovács Dávid asztalos, tudod”, hanem ha meglátják ezt a logót valahol, akkor egyből a minőségi munka jusson eszükbe. Weboldalt is akartam még, mert arra is mondják, hogy presztízsnek számít, ha valakinek van. Szerintem egy bizonyos ügyfél réteghez mindenképpen kell a honlap. Az embereknek a nagy százaléka, ha meglátja az árajánlatomat, vagy nem ír vissza, vagy azt se mondja, köszöni szépen: „ja, hát ilyen drága”. Nem tudom neki elmagyarázni, hogy megcsinálom becsületesen, ahogy kell, nincs benne kispórolva az anyag, nem „monyák munka” ez (Vas megyei tájszólásban az összetákolt fércmunka – a szerk.).

 

Azt mondod, hogy a márkaépítés abban segít neked, hogy az áraidat meg tudd védeni?

 

Az áraimat is, meg hogy tudják az emberek, mire számítsanak, mit kapnak. Olyan ez, mint amikor veszek egy TV-t: van a Samsung és egy kínai márka, hát van köztük árbeli különbség. Persze, azzal nem tudok mit kezdeni, amikor a másik feketén, olcsóbban csinálja meg: „mert a Józsi 1000 Ft-ért lerakta a parkettát”. Olyan is lett. Végül miért lett a Józsi drágább? Mert nekem kellett kijavítani: fel kellett szedni és újból le kellett raknom, hogy jó legyen. Akkor most melyik volt a drágább? Kifizetted a Józsit is, meg engem is.

A másik kedvencem ezzel kapcsolatban, hogy: „hiszen végeztél egy óra alatt vele”. Igen, de nem látják sokszor az emberek, hogy őneki eltartott volna egy napig is. Nekem, úgymond, a kisujjamban van az egész, megvan benne a rutinom, de ezt nem akarja megfizetni. „Hát, de miért kérsz annyit…?” „Hát azért, mert nem egy napig küzdöttem itt, hanem megoldottam a problémát egy óra alatt.

Ezért szeretnék márkát építeni, az igényes, minőségi munkát mutatni, amiért az árát is elkérem.