SAJÁT MAGAM TUDOM ELDÖNTENI, MIKOR, MIT SZERETNÉK CSINÁLNI…


Interjúrészlet Szalai Lászlóval, a SZALLASZ német fordítás  alapítójával (anyanyelvi  fordítás marketing szövegre specializáltan)

 

Mit gondolsz, mitől lesz valaki jó vállalkozó?

Attól, hogy szereti, amit csinál és azt teljes elkötelezettséggel. Szerintem ez a legfontosabb, mert ha nem szereted azt, amit csinálsz, akkor nem tudod jól csinálni. Én se mennék el péknek, mert nem akarnám csinálni.

Amikor nem voltam vállalkozó, akkor is mindig olyan munkát választottam, amit szívesen végeztem, még ha nem is passzolt a végzettségemhez.

Én nem vagyok az a típus, aki szereti, ha megmondják, hogy csináld ezt, csináld azt, én tudom magamtól is. Ráadásul azt tapasztaltam, hogy a vezetők általában nem úgy szoktak beszélni az emberrel, ahogyan azt sokszor megérdemli.

Vállalkozóként saját magam tudom eldönteni, hogy mikor, mit szeretnék csinálni, pl. ha egy órát ledőlök délben, akkor ledőlök délben.

Bár ahányszor ledőlök, biztos, hogy pont akkor csörög a telefon, vagy jön egy e-mail, úgyhogy ennyit a ledőlésről (nevet – a szerk.). Mert ezekreledőlés ide vagy oda -, rögtön ugrok és válaszolok.

A telefont csak munkára használom, mert nem vagyok nagy okostelefonos, én már csak ilyen régimódin gondolkodok.

Még abban a korszakban nőttem hál’ Isten föl, amikor nem ezek a modern telefonok voltak, hanem a régi nagyméretűek. Azokat jobban szerettem, de a munkához ez az újfajta most elengedhetetlen.

Abban az időben nem lógott mindenki állandóan a telefonon, volt még beszéd, volt még személyes kontakt. Most már utcán, váróban, mindenhol, mindenkinél csak ezt látod (mutatja, ahogy pötyög a telefonon – a szerk.)

Nem jól van ez így, de nyilván én is azon lógok, csak én a munka miatt.

Én nem azért használom, hogy lájkolgassak, meg nézegessem, hogy kik, mit raktak föl, vagy éppen milyen életet él a szomszéd Józsi, hanem magam miatt. Felmegyek a Facebook-ra, felteszem a hirdetéseimet és nagyjából ennyiben ki is merül.